Helppagina Mijn Oikocredit

Hier vind je een antwoord op veelvoorkomende vragen bij problemen in Mijn Oikocredit. De problemen die behandeld worden, komen voor bij volgende situaties: 

  1. Starten met beleggen via “Registratie Mijn Oikocredit”
    • Welke gebruikersnaam kies ik best?
    • Ik krijg de melding dat mijn gebruikersnaam al bestaat
  2. Inloggen op Mijn Oikocredit
    • Hoe weet ik of ik al een account heb?
    • Wanneer moet ik een nieuwe account aanmaken?
    • Ik ken mijn gebruikersnaam niet
    • Ik weet mijn wachtwoord niet meer
    • Ik probeer in te loggen, maar krijg de foutmelding: “Het is niet mogelijk om in te loggen met de ingevulde gegevens”
  3. Aanvragen nieuw wachtwoord
    • Ik weet mijn gebruikersnaam niet meer
    • Welk e-mailadres moet ik invullen?
    • Ik heb een nieuw wachtwoord aangevraagd, maar ik krijg geen mail
    • Ik heb een nieuw wachtwoord aangevraagd, maar in de mail die ik krijg staat geen activatiecode
    • Wanneer ik de activatiecode ingeef en een nieuw wachtwoord kies, krijg ik de foutmelding: “het wachtwoord kon niet opnieuw worden ingesteld. Wellicht is de activatiecode incorrect of niet langer geldig. Probeer opnieuw een activatiecode aan te vragen.”
  4. Toegang tot Mijn Oikocredit vragen
    • Welke stappen moet ik zetten om online toegang tot mijn rekening te vragen?
    • Hoe weet ik of ik al een account heb?
    • Wanneer moet ik een nieuwe account aanmaken?
    • Ik kreeg een mail met de uitnodiging om online toegang aan te vragen. Als ik op de link klik, kom ik op de homepage terecht.
    • Waar vind ik mijn contactnummer?
    • Waar vind ik mijn investeringsnummer?
    • Ik krijg de foutmelding dat het contactnummer niet klopt
    • Ik krijg de foutmelding dat het investeringsnummer niet klopt.
    • Ik kreeg een brief met een persoonlijke code. Waar moet ik die code invullen?
    • Als ik op de activatielink klik, kom ik op de inlogpagina terecht
    • Wanneer ik mijn gebruikersnaam kies, dan krijg ik de melding dat deze gebruikersnaam al bestaat
    • Welke gebruikersnaam kies ik best?
    • Waarom moet ik mijn rekeningnummer opgeven?
  5. De “Mijn Oikocredit”-omgeving 
    • Wat kan ik zien in Mijn Oikocredit?-
    • Als ik me aanmeld bij Mijn Oikocredit zie ik niets in de documentenlijst staan
    • Ik krijg een foutmelding wanneer ik de documentenlijst wil bekijken
    • Wat betekent het als na het inloggen staat: “mijn registratie wordt verwerkt”?