Toegang tot Mijn Oikocredit vragen

  • Welke stappen moet ik zetten om online toegang tot mijn rekening te vragen?
  • Hoe weet ik of ik al een account heb?
  • Wanneer moet ik een nieuwe account aanmaken?
  • Ik kreeg een mail met de uitnodiging om online toegang aan te vragen. Als ik op de link klik, kom ik op de homepage terecht.
  • Waar vind ik mijn contactnummer?
  • Waar vind ik mijn investeringsnummer?
  • Ik krijg de foutmelding dat het contactnummer niet klopt
  • Ik krijg de foutmelding dat het investeringsnummer niet klopt.
  • Ik kreeg een brief met een persoonlijke code. Waar moet ik die code invullen?
  • Als ik op de activatielink klik, kom ik op de inlogpagina terecht
  • Wanneer ik mijn gebruikersnaam kies, dan krijg ik de melding dat deze gebruikersnaam al bestaat
  • Welke gebruikersnaam kies ik best?
  • Waarom moet ik mijn rekeningnummer opgeven?

Welke stappen moet ik zetten om online toegang tot mijn rekening te vragen? 

Wanneer u belegger bij Oikocredit bent, maar geen online toegang heeft tot uw rekening, dan kan u toegang vragen via dit formulier: https://www.oikocredit.be/nl/toegang-tot-mijn-oikocredit-vragen 
Na het invullen van het formulier, ontvangt u een e-mail met als titel “Activeren van uw account voor Mijn Oikocredit”. In deze mail staat een activeringslink. Enkele dagen later ontvangt u een brief met een persoonlijke code. Wanneer uw brief met persoonlijke code aangekomen is, klikt u op de activeringslink die u per e-mail ontving. Vervolledig uw gegevens om uw toegang in orde te maken. Hierna wordt u automatisch ingelogd en ziet u het overzicht van uw rekening.

Hoe weet ik of ik al een account heb? 

Van zodra u belegger bij Oikocredit bent met een aandeelhoudersrekening, heeft u een account. Ook als u bijvoorbeeld aandelen cadeau kreeg.
Heeft u zelf een account aangemaakt via de website om te starten met beleggen? Dan heeft u online toegang en kan u inloggen via de link “Mijn Oikocredit” rechtsboven op de homepage of via https://www.oikocredit.be/nl/login.
Werd uw account aangemaakt door Oikocredit en wenst u online toegang tot uw rekening, dan kan u toegang vragen via de link www.oikocredit.be/nl/toegang-tot-mijn-oikocredit-vragen

Wanneer moet ik een nieuwe account aanmaken? 

Als u nog geen aandelen bij Oikocredit heeft en belegger wil worden.

Ik kreeg een mail met de uitnodiging om online toegang aan te vragen. Als ik op de link klik, kom ik op de homepage terecht. 

Waarschijnlijk kreeg u per vergissing een verkeerde link. Gelieve contact met ons op te nemen om dit te melden. Wij bezorgen u de correcte link. 

Waar vind ik mijn contactnummer?  

Uw contactnummer (C-XXXXXX) vindt u op uw rekeningoverzichten naast “contact”, vóór uw naam en familienaam.
Contacteer ons indien u uw contactnummer niet terugvindt.

Waar vind ik mijn investeringsnummer?

Het investeringsnummer (I-XXXXXX) kan u vinden op uw rekeningoverzichten. Contacteer ons indien u uw investeringsnummer niet terugvindt. 

Ik krijg de foutmelding dat het contactnummer niet klopt

Let erop dat u enkel cijfers invult, zonder de C- 

Ik krijg de foutmelding dat het investeringsnummer niet klopt. 

Let erop dat u enkel cijfers invult, zonder de I- 

Ik kreeg een brief met een persoonlijke code. Waar moet ik die code invullen? 

U heeft het formulier ingevuld om online toegang te vragen tot Mijn Oikocredit. U heeft hierna een e-mail ontvangen met als titel “Activeren van uw account voor Mijn Oikocredit”. Klik op de activeringslink in de e-mail om uw persoonlijke code in te vullen en uw gegevens te vervolledigen. Hierna wordt u automatisch ingelogd en ziet u het overzicht van uw rekening.

Als ik op de activatielink klik, kom ik op de inlogpagina terecht. 

Hier ziet u de melding: “U heeft reeds toegang aangevraagd. Als u de mail met activatielink en de PIN-brief heeft gekregen, kunt u daarmee inloggen.”
Uw online toegang is reeds in orde. U heeft uw pincode niet meer nodig om in te loggen. Uw gebruikersnaam en wachtwoord volstaan. Lukt het niet om in te loggen? Neem contact met ons op.

Wanneer ik mijn gebruikersnaam kies, dan krijg ik de melding dat deze gebruikersnaam al bestaat. 

Ofwel heeft iemand anders deze gebruikersnaam al gekozen, ofwel heeft u al een account voor Mijn Oikocredit. Probeer in te loggen op https://www.oikocredit.be/nl/login en vraag een nieuw wachtwoord aan. Krijgt u geen mail om een nieuw wachtwoord in te stellen, dan heeft iemand anders dezelfde gebruikersnaam. Kies een andere gebruikersnaam of contacteer ons en wij helpen u verder. 

Welke gebruikersnaam kies ik best?

Dit kan bijvoorbeeld uw naam of e-mailadres zijn. Is uw e-mailadres gekoppeld aan meerdere Oikocredit-rekeningen (bijvoorbeeld van uw echtgenoot of kind), kies dan voor elk een aparte gebruikersnaam en wachtwoord.

Waarom moet ik mijn rekeningnummer opgeven?

Wanneer u een Mijn Oikocredit-account aanmaakt, verlopen een toenemend aantal verrichtingen geautomatiseerd. We willen dit met een maximale garantie op privacy en veiligheid laten verlopen.
Uw bankrekening wordt gevraagd omdat we die nodig hebben op het moment dat we u (een deel) van uw belegging terugbetalen of wanneer we u dividend uitbetalen. Hierbij willen we een zekerheid hebben dat we over uw correcte bankrekening beschikken, zonder dat we u daarvoor apart moeten contacteren. Dit is de enige reden waarom we u bankrekeninggegevens vragen.
Wil u het bankrekeningnummer veranderen of wil u een ander nummer laten toevoegen, neem dan contact met ons op.